vrijdag 29 juli 2016

Schrijversquote


Deze quote is zo waar...
Hoe moeilijk je leven ook is, je kan er iets uit halen om te schrijven.
Uiteraard is dat ook zo met de mooie momenten maar die gevoelens kennen we allemaal. Het zijn de echt donkere momenten die moeilijker te verwoorden zijn.

Wanneer ik net een moeilijk moment heb lukt het me soms om recht te krabbelen omdat ik probeer te bedenken hoe mijn personage, dat dezelfde pijn mee maakt of zal meemaken, dit zou proberen op te lossen.
Op die manier schrijf ik niet alleen mijn verhaal maar werk ik ook aan mezelf.

Pijn is een goede lesgever als je bereid bent om te luisteren.
Dat is ook waar deze quote, in mijn ogen, om draait. Als je echt luistert kan je leren om het toe te passen op je personages en hen zo nog beter tot leven te brengen.

Hebben jullie al ooit zo'n pijn gevoeld? Of pijn gevoeld die je daarna toegepast hebt in je schrijfsels?
En wat zijn jullie favoriete mooie momenten? Want ook die kunnen een mooie inspiratie zijn :)

Tot snel
x Sam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten