donderdag 21 juli 2016

Recensie: Op de wachtlijst van de dood, misdaad in Triëst - Veit Heinichen




Deze week geef ik nog eens een recensie mee :)
Deze keer geen fantasy maar een thriller.



Deze thriller trok mijn aandacht door de ondertitel.
Meer dan een jaar geleden ben ik op citytrip naar Triëst geweest. Het leek mij dan ook leuk om een boek te lezen dat zich afspeelt in een stad die ik toch een beetje ken.

Op de wachtlijst van de dood is één van de drie boeken van Veit Heinichen die zich afspelen in Triëst. Allemaal hebben ze hetzelfde hoofdpersonage: een politie inspecteur.
De boeken zijn afzonderlijk te lezen maar vormen samen een beter geheel.

Vol goede moed begon ik et boek te lezen.
Het begon zeer goed.

Een mysterie, hier en daar wat informatie.

En toen liep het voor mij verkeerd. Er werd zoveel informatie gegeven waardoor alle spanning verdween.

Uit nieuwsgierigheid, en omdat ik nooit stop in een boek, las ik verder.

Het verhaal zit goed in elkaar, de personages zijn mooi uitgewerkt maar voor mij is dit geen thriller.
De weinige spanning die er was, was goed opgebouwd maar echt te weinig aanwezig.

Wel was het fijn om dankzij dit boek opnieuw naar Triëst te reizen.

Hebben jullie al eens een boek gelezen dat tegen viel?
Welk boek was het? En wat stoorde je?

Tot snel
x Sam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten