donderdag 18 augustus 2016

Schrijfproces: een kijkje in een drukke week

Hoi allemaal

Deze keer een vrij korte.
Gewoon omdat het een drukke week was :)

Vandaag vertel ik jullie meer over mijn schrijfproces tijdens zo'n drukke week.

Lang leve de vakantie...
Vakantie is op mijn werk meteen een uitdaging. Het levert extra uren op, maar dat brengt ook extra centjes op ;)

Maar goed, mijn schrijfproces deze week dus.
Meer werken = minder tijd = minder schrijven.
En toch heb ik het gevoel dat ik deze week positief vooruit gegaan ben met mijn verhaal.
Meer werken is ook meer tijd om na te denken (toch als ik de nacht heb).

Tijdens het denken over mijn verhaal beginnen mijn personages zich echt enorm te ontwikkelen. Het verhaal komt meer en meer tot zijn recht. Maar tijdens dat denken heb ik ook iets ontdekt waar ik enorm van geschrokken ben.
Blijkbaar zit er toch nog een fout in mijn tijdlijn (qua leeftijden en tijdspanne). Dus dat moet ik nu eerst goed trekken. Ik wil echt niet dat er zo'n fouten in zitten.
Met mijn nieuwe rol (zie eerdere blogpost) ben ik nu bezig om een grondige, uitgebreide tijdlijn te maken. Op die manier heb ik alles samen staan in plaats van op verschillende plaatsen. Zo is het gemakkelijker om er eventuele fouten uit te halen :)

Als die tijdlijn klaar is kan ik echt beginnen. Dan wil ik mezelf echt een rooster opleggen van aantal woorden per week. Ik voel dat ik dat nodig heb, anders wil ik wel schrijven maar is er altijd iets dat ik eerst nog moet doen...
Schrijven jullie volgens een schema?

Hopelijk kan ik jullie volgende week vertellen dat dit goed gelukt is.
Tot snel
Sam
x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten