donderdag 25 augustus 2016

Muziek als inspiratie

Haha wat is het warm buiten.
Pas op, je hoort mij niet klagen hoor. Het was hoog tijd dat we wat zomer kregen :)
Maar dit is wel weer alles ineens :p
Wat doen jullie met dit hete weer?

Deze week ga ik jullie wat meer vertellen over mijn liefde voor muziek.

Als mensen door mijn muziek bladeren schrikken ze altijd van de hoeveelheid verschillende genres. Ik heb pop, rock, metal maar ook klassieke muziek.
Er staan Engelse, Ierse (Gaelic), Nederlandse, Duitse en Turkse liedjes tussen.
Ik proef graag van alles (qua muziek) en daardoor heb ik dus een mix van zowat alles ;)

Vroeger begreep ik niet hoe het kon dat schrijvers muziek op hebben staan tijdens het schrijven. Omdat ik nieuwsgierig ben luister ik, na het lezen van het boek wel altijd naar die muziek. Verrassend genoeg past die bijna altijd bij de sfeer die ik mij heb voorgesteld.
Ik had al gemerkt dat sommige muziek mijn creativiteit volledig in gang zet.
Dus ben ik beginnen experimenteren.

Na wat zoeken heb ik muziek gevonden die bij mijn verhaal past én die mijn concentratie niet verstoort :)
De meeste zijn instrumentaal maar er zijn er ook in het Gaelic. Heel af en toe mag er zelfs wat Engels tussen :p.

Onder de post zet ik een paar titels. Dan kunnen jullie ook al eens proeven ;)

Sam
x

* Dúlaman - Celtic Woman
* Mo Ghile Mear - Celtic Woman
* Tír na nÓg - Celtic Woman
* Warriors - Ronan Hardiman
* Fiery Nights - Ronan Hardiman
* Breakout - Ronan Hardiman

Geen opmerkingen:

Een reactie posten