donderdag 26 mei 2016

Schrijftip 1



Dit is mijn eerste tip.
Regelmatig zal ik een tip uitkiezen en vertellen hoe ik er mij bij voel.
Laat maar weten wat hij bij jullie doet :)

Dit is voor mij een van de belangrijkste en tegelijk moeilijkste tips die er bestaan.
Ze hebben helemaal gelijk, je moet altijd schrijven.

Maar het is zo moeilijk. De hele tijd heb ik mijn personages en mijn verhaal in mijn hoofd.
De hele tijd werk ik er aan. Maar wat ik ook doe op dit moment krijg ik het niet op papier.
Niet dat ik met een writersblock zit. Nee, absoluut niet. Wat ik wel heb is een ik-kan-niet-zitten-en-schrijven. Geen idee waarom maar het lukt me niet.
Ik wil het wel. Heel graag zelfs maar het lukt niet.
Misschien omdat ik wil dat alles perfect is, misschien omdat er veel in mijn hoofd zit, misschien...
Kijk, daar doe ik het weer. Mezelf een reden geven om niet te "moeten" schrijven.
Hoog tijd om het gewoon te doen.
Dus, vanaf nu gewoon schrijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten