zondag 15 november 2015

Waar komt mijn schrijversnaam vandaan?

Voor ik vertel hoe ik verder gegaan ben met mijn opstart vertel ik jullie eerst iets meer over mezelf.
Er zijn verschillende mensen die zich afvragen waarom ik niet onder mijn eigen naam schrijf en waar de naam 'Sam Donoghue' vandaan komt.
Dus, hier ga ik ;)

Toen ik begon te schrijven wist ik meteen dat ik niet onder mijn eigen naam wou schrijven. Waarom? Omdat veel mensen je kennen maar nog meer mensen je "kennen". Als je onder je eigen naam schrijft ben ik er zeker van dat beide groepen niet altijd eerlijk zullen zijn.
Door een blog te schrijven onder een andere naam probeer ik die grens te verlagen.
Het grote voordeel van een blog is dat je ook meer mensen kan bereiken. Mensen die interesse hebben in een bepaald onderwerp, mensen die reageren omdat ze het echt willen, met andere woorden, mensen waar ik iets aan heb.

Maar waarom werd het nu Sam Donoghue?
Mijn verhaal heeft een achtergrond in Ierland, de elfen en dwergen spreken Gaelic, ik vind Ierland een prachtig land... Dus werd mijn nieuwe achternaam een Ierse.
En welke is dan beter dan een deel van de achternaam van mijn favoriete band (The Script --> Danny O'Donoghue)?
Dus, Donoghue zou het zijn.
Maar nu, ik moest ook een voornaam verzinnen...
Ik had 2 eisen. De naam moest kort en krachtig zijn én je mag niet 100% zeker zijn of het over een man of over een vrouw gaat.
Uiteindelijk had ik een paar opties. Sam was de beste. Samen met de achternaam klonk het goed en dat vond ik toch ook heel belangrijk.

Wat denken jullie? Zouden jullie je eigen naam behouden of kiezen jullie, net als ik, voor een alias?
Ik ben benieuwd ;)
Groetjes en tot snel

1 opmerking: