zaterdag 14 november 2015

Stap 1: Maak een uitgebreide schets

Over deze stap ga ik niet te veel vertellen qua inhoud. Om de simpele reden dat jullie dan veel te veel weten over het verhaal en dat wil ik natuurlijk niet :)

Hoe ben ik met deze stap begonnen?

Eerst heb ik bepaald welke werelden ik nodig zou hebben... 
In mijn geval: 
- de mensenwereld (zoals we hem kennen)
- de elfenwereld (Bearach Síul)
- de dwergenwereld (Fíochmbar)
- en een soort van tussenwereld (kan ik niets over vertellen)

Mijn tweede stap was om die werelden goed uit te schrijven.
- Wat is er aanwezig?
- Waar ga je komen? 
- Welke plaatsen ga je gebruiken?
- Hoe zien de werelden er visueel uit?
- ...
Om voor mezelf een visueel beeld te maken heb ik een soort blueprint van de fictieve werelden gemaakt.

Als je meer wilt weten over deze stap mag je het altijd vragen.
Als het niet teveel verklapt over de inhoud  beantwoord ik de vraag graag.


Tot de volgende :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten